יום רביעי, 25 ביוני 2014

פגישת הכרות - את והגוף שלך – סטיילינג אישי נשי חלק א

לכל אישה המראה הייחודי שלה וכמו כן, כל אישה ומבנה הגוף שלה. בכדי שנוכל לבחור את הבגדים המחמיאים ביותר למבנה הגוף שלנו – לפני הכל עלינו להכיר את מבנה הגוף שלנו כולל כל המעלות וגם נקודות התורפה – כלומר, אילו אזורים נרצה להדגיש יותר ואילו אזור לטשטש בכדי להגיע לאיזון בין אזורי הגוף למבנה גוף בעל פרופורציה נשית מושלמת.

ישנן אסכולות שונות אשר מחלקות את "טיפוסי" מבנה גוף האשה למספר שונה של קבוצות. במאמר הזה נכיר שבעה סוגים של מבנה גוף נשי - הבסיסיים והנפוצים (בסדרת המאמרים הבאים נכיר יותר לעומק את מבני הגוף השונים ואילו בגדים מחמיאים יותר או אינם מחמיאים לכל מבנה גוף).

איזו אות מתארת את מבנה הגוף שלך?

בכדי שיהיה קל יותר לזכור את מבני הגוף השונים – נעשית הקבלה בין מבנה הגוף לצורת אות בשפה האנגלית (אותיות גדולות).  האות אשר אליה נעשתה הקבלה לתאור מבנה הגוף למעשה מזכירה את הצללית (סילואט) של אותו מבנה גוף. כלומר, אם נעמוד מול האור – הצל אשר יתקבל לאותו מבנה גוף הוא הסילואט אליו מקבילים את האות האנגלית (ושאר השמות אשר מתארים מבני גוף של אשה). לאחר ההכרות הראשונית עם מבני גוף האישה השונים תוכלי כבר לדעת איזו אות מתארת את מבנה הגוף שלך והמשך כיצד לבחור את הבגדים המחמיאים לך ביותר.

הערה חשובה ! מבני הגוף אינן מתארים מידות! כלומר, נשים שונות במידות וגבהים שונים עדיין יכולות להיות בעלי אותו מבנה גוף.



X - מבנה גוף שעון חול: נחשב למבנה הגוף בעל פרופורציות מושלמות. נשים בעלות מבנה גוף שעון החול הינן בעלות כתפיים ואגן ברוחב זהה ומאוזן ובעלות מותן צרה ומודגשת. לרוב בעלות מבנה גוף שעון חול מאופיינות גם בזרועות ורגליים רזות ואות וישבן עגלגל.

A - מבנה גוף אגס: רוב הישראליות הינן בעלות מבנה גוף אגסי. בעלות מבנה גוף אגס הינן נשים בעלות אזור אגן וירכיים רחב יותר מאזור הכתפיים (לרוב בעלות חזה קטן אך לא בהכרח) ובעלות מותן צרה ומודגשת. כמו כן, בעלות מבנה גוף אגסי מאופיינות בזרועות רזות אך בעלות נטייה להשמנה באזור הבטן והרגליים.

V – מבנה גוף משולש הפוך: נשים בעלות מבנה גוף משולש הפוך הינן נשים אשר פלג הגוף העליון רחב יותר מפלג הגוף התחתון. כמו כן, נשים בעלות מבנה גוף משלוש הפוך מאופיינות בגב רחב ולרוב גם חזה גדול (אך ישנם נשים בעלות מבנה גוף משולש הפוך וחזה קטן- ידוע כמבנה השחיינית). גם לנשים בעלות מבנה גוף זה קיימת נטייה להשמנה באזור הבטן אך פחות באזור הרגליים אשר לרוב רזות וחטובות.

O – מבנה גוף אובאלי (תפוח): נשים בעלות מבנה גוף אובאלי הינן בעלות מבנה גוף עגלגל כך שאזור הבטן ואזור החזה הינם מלאים ועל כן גם אינן מאופיינות במותן צרה ומודגשת (להיפך, אזור המותן הוא האזור הרחב יותר בגוף). לעומת זאת, בעלות מבנה גוף אובאלי/ תפוח מאופיינות בזרועות ורגליים צרות.

H – מבנה גוף ישר: מבנה גוף זה הינו מבנה גוף אשה השכיח ביותר באוכלוסיה (בעולם! לא בארץ). נשים בעלות מבנה גוף ישר בעלות רוחב כתפיים ואגן זהה ומאוזן אך ללא מותן צרה ומודגשת. כמו כן, בעלות מבנה גוף ישר לרוב יהיו בעלות חזה קטן וישבן שטוח (על כן מבנה גוף זה זכה גם לכינוי מבנה גוף נערי).

8 – מבנה גוף הספרה 8: נשים בעלות מבנה גוף אשר הצללית שלו מזכירה את הספרה שמונה הינן נשים בעלות אזור אגן וירכיים רחב יותר מאזור החזה ובעלות מותן צרה ומודגשת. נשמע מוכר? אכן יש דמיון בין תאור מבנה גוף אגס למבנה גוף 8 אך ההבדל בין בעלות מבנה גוף אגס לבין בעלות מבנה גוף 8 הינו המעבר בין פלג גוף עליון לפלג גוף תחתון כך שאצל בעלות מבנה גוף אגס המעבר באזור המותן אל האגן עגול יותר ואילו אצל בעלות מבנה גוף 8 המעבר הינו מרובע יותר כלומר עצמות האגן גבוהות יותר.

D– מבנה גוף יהלום: במקרה זה האות D הינה פשוט תחילת המילה יהלום באנגלית DIAMOND. ידוע גם בשם מבנה גוף מעוין. נשים בעלות מבנה גוף יהלום הינן נשים בעלות אזור ירכיים רחב מאזור הכתפיים והחזה ואינן בעלות מותן צרה ומודגשת כלל. אמנם אזור הירכיים רחב אך אזור השוקיים נאה ומחוטב כמו גם אזור הכתפיים והזרועות. אכן, מבנה גוף יהלום יכול להזכיר את מבנה הגוף האובאלי אך ההבדל ביניהם בעיקר באזור הירכיים כך שלבעלות מבנה גוף אובאלי גם הירכיים צרות ונאות ולא רק השוקיים כמאופיין לבעלות גוף יהלום.

תזכורת קטנה לפני סיום : מבני הגוף אינן מתארים מידות! כלומר, נשים שונות במידות וגבהים שונים עדיין יכולות להיות בעלי אותו מבנה גוף.


זיהית את מבנה הגוף שלך? אני מזמינה אותך להמשיך לעקוב אחר סדרת המאמרים הבאה בכדי לדעת אילו בגדים מתאימים ביותר למבנה הגוף שלך. הצטרפי כבר עכשיו אל עמוד הפייסבוק ותוכלי להתעדכן בטיפים יומיים ומידע מקצועי אודות אופנה וסטיילינג אישי. אשמח לראותך בין חברי וחברות העמוד וכמובן ניתן לפנות בכל שאלה.