יום חמישי, 19 ביוני 2014

בגדי ים ודימוי עצמי - סטיילינג קייצי

לכל אדם קיים דימוי עצמי מסוים. לחלקנו הדימוי העצמי הוא גבוה אולי גבוה מדי ולחלקנו אף דימוי עצמי נמוך אולי נמוך מדי. מעטים האנשים אשר אינם סובלים מבעיות דימוי עצמי בכללם על תכונות אופי והצלחה בחיים האישיים או הקריירה וכמובן גם בעיות דימוי עצמי בהקשר למבנה הגוף ומראה חיצוני בכללי.

על פי מחקרים, נשים סובלות יותר (אך לא רק הן) מדימוי עצמי נמוך בהקשר למבנה גוף. בעיית הדימוי העצמי הנמוכה נובעת מסיבות שונות אותן צריך לבדוק לעומק אך כמו שאני נוכחתי לדעת על עצמי ומנשים בסביבתי – הלבשה נכונה בהתאם למבנה הגוף, או "סטיילינג אישי" במילים אחרות, בהחלט יכולה לתרום להרגיש נח עם גופנו כאשר אנו יודעות להתאים את הלבוש כך שיחמיא למבנה הגוף שלנו.

בקיץ, אין זה סוד, בעיות הדימוי העצמי עולות או ליתר דיוק צפות וזאת בעיקר שהבגדים פחות מכסים את הגוף ויותר מהכל (או בעצם .... פחות!) – בגדי ים! לכן, במאמר זה אתרכז בהענקת טיפים לסטיילינג אישי של בחירת בגד הים המתאים והמחמיא ביותר למבנה גופך.

התאמת בגד ים למבנה גוף

מבנה גוף אגסי ׁ(האות A): מבנה גוף עם מותניים צרות ואגן וישבן קצת רחבים יותר כולל כתפיים לא רחבות ולרוב גם החזה אינו גדול. למבנה גוף זה פחות יתאים ויחמיא בגד ים שלם כיוון שהוא "יעלים" את אזור החזה אשר גם כך די קטן ויעניק יותר דגש לאזור האגן והירכיים – הכוונה שלנו בהתאמת בגד ים למבנה גוך אגס הוא בגד ים אשר יעניק תשומת לב לכל חלקי הגוף וקצת יותר לפלג גוף עליון. ההמלצה הינה לבחור בבגדי ים שני חלקים כאשר החלק התחתון של הביקיני בעל פס דק בצידי הירכיים (יכול להיות עם קשירה אך עדיף לא קשירת פרפר או שפסי הקשירה יהיו בצבע בולט מדי בכדי לא למשוך תשומת לב יתרה לחלק האגן והירכיים).

החלק העליון יכול להיות גם משולשים וגם סטרפלס העיקר שימשוך קצת יותר עניין בחלק העליון הן בעיטור על הבגד ים (הדפס או תוספת חרוזים לדוגמא) והן באמצעות שרשרת בהתאמה (בעיקר למי שבגד ים חלק ללא הדפסים מעדיפה). הערה: כאשר בוחרים בגד ים עם חלק עליון סטרפלס חשוב שיהיה עם כיווץ במרכז החזה בכדי להעניק מראה קצת יותר מלא מאשר חלק עליון חלק ללא כל כיווץ. כמובן, לאישה עם חזה קטן ניתן להתאים בגד ים עם חזיית פוש-אפ ועדיין ההמלצה כי החלק התחתון של הבגד ים יהיה חלק והחלק העליון עם עיטור מסוים.



מבנה גוף משלוש הפוך (האות V) : להפך מבעלות מבנה אגסי כאן נרצה יותר תשומת לב לאזור האגן כיוון שלבעלות מבנה גוף משולש הפוך אזור הכתפיים והחזה רחב וגדול יותר ובכדי ליצור איזון נרצה יותר תשומת לב לאזור האגן וזאת נשיג באמצאות חלק תחתון אשר בעל הדפסים לדוגמא וחלק עליון חלק (ללא משיכת תשומת יתרה לאזור החזה). למבנה גוף משולש הפוך פחות יתאים בגד ים שלם. ועדיין, לבעלות מבנה גוף משולש הפוך אשר בוחרות בבגד ים שלם ההמלצה הינה לבחור בגד ים עם קצת יותר עניין בחלק התחתון של הבגד ים השלם לעומת חלקו העליון וזה יכול להיות על ידי כיווצים באזור המותניים או הוספת עיטורים והדפסים בחלקו התחתון.



מבנה גוף ישר (האות H) : למבנה גוף ישר יתאים בגד ים שלם אך חשוב שיהיה בעל אלמנטים המעניקים "אשליה" של קימורים וזאת על ידי הדפסי פסים אלכסוניים ומתעקלים באזור המותניים כמו גם צבע שונה (לא רק שחור) בצורת ירח גם כן באזור המותניים  וכיווצים בבגדי ים עצמו וזאת בכדי ליצור "אשליה" של קימורים באזור המותניים (טליה) ולטשטש את המבנה הישר. כמו כן נרצה שיהיה עניין מסוים גם בחלקו העליון של הבגד ים כך נמשוך תשומת לב הן לחלק העליון של הגוף והן לחלק התחתון ופחות לאמצעי ובכך ליצור "אשליה" של מבנה גוף כמו "שעון חול". כלומר, לבעלות מבנה גוף ישר – בניגוד לבעלות מבנה גוף אגסי או מבנה גוף משולש הפוך – נרצה תשומת לב הן לאזור החזה וכתפיים והן לאזור האגן ולא רק לאחד משני אזורים אלו בגוף.



למבנה גוף ישר פחות יתאים בגד ים שני חלקים כיוון שקשה להעניק את אותם "קימורים" כמו בבגד ים שלם אך אם עדיין בביקיני חפץ ליבך יש לבחור ביקיני אשר גם בחלק העליון של הבגד ים וגם בחלק התחתון יש תוספת עניין בכדי שתשומת הלב תעבור אל הזה והירכיים ופחות לאזור המותניים למען טשטוש מבנה הגוף הישר.





מבנה גוף "שעון חול" (האות X): מבנה גוף זה נחשב למבנה הגוף המושלם כיוון שהוא כמו שעון החול בעל פרופורציה של אזור אגן וירכיים כמו אזור החזה והכתפיים אשר רחבים יותר מאזור המותניים. לבעלות מבנה גוף "שעון חול" מומלץ לשמור על האיזון הקיים ולא ליצור תשומת לב לאזור מסויים לכן ביקיני חלק ללא תוספות מיוחדות מאוד מתאים לבעלות מבנה גוף "שעון חול" (כמובן שכל אישה הצבע שלה אך חשוב להתאים את הצבע לגוון העור).








מבנה גוף תפוח (האות O): אצל בעלות מבנה גוף תפוחי נבקש בעיקר טשטוש אזור הבטן והאגן כיוון שאצלן אזור עצמות האגן רחבות וגבוהות כך שאזור המותן איננו מודגש לכן בגד הים המתאים ביותר לנשים בעלות מבנה גוף תפוחי (ולנשים המבקשות להסתיר את הבטן לאחר לידה לדוגמא) הינו בגד ים שני חלקים כאשר החלק התחתון גבוה ומסכה את אזור הבטן ומסייע "להכניס" את הבטן. ניתן להתאים הן בגד ים שלם והן בגד ים בשני חלקים. ההמלצה הטובה ביותר הינה בגד ים שני חלקים כאשר החלק התחתון של הבגד ים אינו קטנטן אלא בגזרה גבוהה כפי שתואר. כאן יתאים יותר בהחלט צבע כהה בחלק התחתון של בגד הים מאשר צבע בהיר וללא הדפסים (אלא צבע אחיד ככה וחלק). החלק העליון יכול להיות קצת יותר מעניין בעזרת הדפסים וצבע שונה.











בגד ים מסוג זה יתאים גם לבעלות מבנה גוף של הספרה 8 אשר דומה למבנה גוף תפוח ומאופיין באזור אגן ובטן גדולים יותר ואזור כתפיים קטן יותר וההבדל הוא שלבעלות מבנה גוף 8 (spoon) קיים מותן מודגש.

אם בחרת בכל זאת בבגד ים שלם ההמלצה הינה לבגד ים עם גב חשוף (בהתאם לנוחות) בכדי "להעביר" את תשומת הלב מאזור הבטן.(כאשר לרוב בבגדי ים שלמים למבנה גוף עם נטייה להשמנה באזור הבטן קיימת בטנה תומכת המסייעת להכנסת הבטן).



בגד ים חצי מכנסון : בגד ים אשר הבד שלו מכסה מעבר לעצם האגן בצידי הירכיים איננו מחמיא לרוב הנשים! ומושך הרבה תשומת לב לאזור האגן. בנוסף, בגד ים בגזרת מכנסון מלא מעניק מראה טום בוי יותר ספורטיבי ופחות נשי ולכן גם כן איננו מתאים לרוב הנשים.



הערה לפני סיום : לאחר שבחרת את הגזרה המחמיאה ביותר של בגד הים למבנה גופך חשוב גם לבחור את המידה הנכונה! בגד ים קטן מדי ילחץ על הגוף ויצור קפלים. כמו כן, חשוב לזכור שבמים בגד הים קצת מתרחב ולכן חשובה מידה מתאימה בכדי שלא יקבל מראה "נפול" או רפוי ואז בשני המקרים אף שבחרנו את הגזרה המתאימה בגד הים לא יחמיא למבנה גופנו אם איננו במידה הנכונה.

אני מקווה כי המידע במאמר זה יסייע לך בבחירת הבגד ים אשר יחמיא למבנה הגוף שלך וכי תמיד תרגישי נח ללכת עם בגד אשר יחמיא למבנה הגוף שלך. אם את עדיין מתלבטת ויש לך שאלות אני מזמינה אותך לפנות אלי בכל שאלה.

למידע וטיפים נוספים על סטיילינג ואופנה אני מזמינה אותך להצטרף אל העמוד בפייסבוק. אשמח לראותך בים חברי וחברות העמוד.